Bizim İçin Doğru Firmanın Hangisi Olduğunu Nasıl Bileceğiz? Malum para kolay kazanılmıyor. Mobilya gibi fiyatı yüksek olan bir ürün almayı d...

dogrufirma

dogrufirma

dogrufirma

8 10 99
Bizim İçin Doğru Firmanın Hangisi Olduğunu Nasıl Bileceğiz?

Malum para kolay kazanılmıyor. Mobilya gibi fiyatı yüksek olan bir ürün almayı düşündüğünüzde çok daha dikkatli olmak gerektiği ortaya çıkıyor. Örneğin evlenecek bir çiftin; yatak odasıyemek odasısalon takımıtv ünitesi derken karşılarına çıkan rakam ortalama 6-7 bin TL’yi bulmaktadır. Kalite arttıkça bu rakam 10 bin TL’yi geçecektir. Bu sadece günümüzde değil her zaman için önemli bir rakamdır.

Peki bu durumda nasıl hareket etmeliyiz? İhtiyacımız olan ürünleri hangi firmadan alacağız ve bu firmanın bizim için doğru firma olduğunu nasıl bileceğiz?

Önemli bir not: www.mobilyaarabul.com olarak Türkiye’de işini düzgün yapan mobilya firmalarının kazanmalarını gönülden istediğimizi belirtmek isteriz. Ama işini düzgün yapmayan firmalar ise bize göre ya işlerini düzgün yapmalıdırlar ya da bu işi bırakmalıdırlar. Çünkü kimsenin kimseye maddi manevi zarar vermeye asla hakkı yoktur. Neden insanlar mağdur olsunlar ki! Ama bakıyoruz ki durum böyle olmuyor. Her geçen gün çok sayıda insanın mağdur olduğunu görüyoruz. Şikayet sitelerinde bu mağduriyetlerle ilgili yüzlerce şikayet bulabilirsiniz. Umarız bu projemiz ile bu duruma da ciddi katkı sağlarız. Yani www.mobilyaarabul.com portalımız kanalıyla işini düzgün yapan firmaların önünün daha da açılmasına katkı sağlamayı çok isteriz. Düzgün yapmayanların da silkelenip kendilerine gelmelerine ve bundan sonra onların da işlerini gayet düzgün yapmalarına aracı olmak bizi mutlu edecektir.

Gelelim alışveriş yapmak istediğimiz firmayı tanımaya.

Öncelikle internetten firma ile ilgili bir araştırma yapınız (şikayetleri inceleyiniz)
Bu konuda belki ilk olarak şikayet sitelerini inceleyebilirsiniz. Çünkü orada o firma ile ilgili varsa şikayetleri ve o şikayetlerin çözülüp çözülmediğine dair bilgiyi bulacaksınız.

Tabii şikayet sayısı firmanın müşteri sayısıyla kıyaslanmalı. Meşhur markaların şikayet sayıları had safhada olabiliyor. Bu, onların kötü hizmet sunduğu anlamına gelmeyebilir. Büyük dağın dumanı büyük olur.

Şikayetler, müşteri sayısına kıyaslanmalı. 20 bin müşterisi olan bir firmanın aldığı şikayet sayısı 100 ise bu, firmanın 200 müşteride 1 kişiden şikayet aldığı anlamına gelir.
Ama 1.000 müşterisi olan bir firmanın aldığı şikayet sayısı 20 ise bu, firmanın 50 müşteride 1 kişiden şikayet aldığı anlamına geliyor ki bu firmanın diğer büyük firmaya göre 4 kat daha fazla şikayet almış olduğunu görürüz.
Halbuki sadece şikayetleri kıyasladığınızda müşteri sayısı fazla olan firmanın aldığı şikayet (100 idi), diğer firmanın aldığı şikayetin (20 idi) 5 katı fazla. Bu bizi yanıltacaktı.
Tabii burada diyebilirsiniz ki "biz müşteri sayılarını nereden bilelim?". Haklısınız. Ancak burada asıl bahsettiğimiz şey; şikayet sayısının yanı sıra veya ondan daha fazla, şikayetlere karşı olan kurumsal duruşu da çok ciddiye almamız gerektiğidir.
Tabi alınan şikayetlerin aynı zaman ölçüleri içinde alınmasına dikkat etmemiz gerektiği de ortadadır. Yani örnekteki ilk firmanın 100 şikayeti 1 senede, ikinci firmanın ise 20 şikayeti 4 senede aldığını düşünelim. Böyle bir durumda kafa kafaya geleceklerdir.

Firmanın şikayetlere karşı tutumu gerçekten çok önemli. Çünkü her firmanın onca dikkate rağmen eksikleri, hataları olabilir. Önemli olan bu eksik ve hatalı durumlarda müşterisinin yanında mı yer alıyor yoksa işi daha da mı yokuşa sürüyor bu çok önemli.
Şikayet eden kişilerin iletişim bilgileri varsa onlarla yapabiliyorsanız telefonla görüşünüz.

Hakkımızda sayfasından firmanın kaç yıllık bir firma olduğunu da inceleyiniz. Yıllardır bu işi yapan bir firma ile henüz 3 aylık olan bir firma aynı olmayabilir. Ama burada da yanılmayalım. Bir firmanın yeni açılması kötü olduğu anlamına gelmez. Belki de işini gerçekten çok düzgün yapan bir firma ile karşılaşmış olabilirsiniz. Burada tercih sizin. İsterseniz bu durumu hiç dikkate de almayabilirsiniz. Ya da diğer kriterlerin yanında yardımcı bir kriter olarak dikkate değer bulabilirsiniz.

Internet sitesi var mı
Firmanın internet sitesinin olmasını ciddiye alınız. Çünkü bugün sitesi olmayan firma neredeyse kalmadı.
Sitede iletişim sayfasını dikkatlice inceleyiniz. Adres, telefon bilgilerine bakınız.
İlgili telefonu arayıp bilgi almaya çalışınız. Bazı firmalar arandığında, telefonu açan bile olmuyor. Böyle ilgisiz bir yerden alışveriş yapmak, sonrasında başınızı ağrıtacağınız anlamına gelebilir.
Internet sitesindeki fiyatları kontrol ediniz. Telefonda birkaç ürünün fiyatını sorunuz ve sitelerindeki fiyatlarla karşılaştırınız. Tutuyor mu, tutmuyor mu. Tutmuyorsa neden tutmuyor? Bu sorulara cevap arayınız. Çünkü ciddi bir firma, sitesindeki fiyatların güncel kalmasını sağlayacaktır.

Önceki müşterilerle görüşünüz
Yapabiliyorsanız o firmadan alışveriş yapmış insanlarla irtibata geçiniz. Acaba alışverişlerişlerinden memnun kalmışlar mı, yoksa pişman mı olmuşlar. Size memnuniyetle bilgi vereceklerdir.
(Burada şunu da unutmamak lazım; her müşteri memnuniyetsizliğini şikayet sitelerine yazarak duyurmuyor.)
Belki en önemli madde bu. Çünkü o müşteri, alışveriş sonrasına da şahit olmuştur. Belki sizin de başınıza gelebilecek birçok olumsuz duruma o, sizden önce maruz kalmıştır. 
Size alışveriş sonrası yaşadığı tatsız durumları ya da memnuniyetleri bir bir anlatacaktır.

Sonuç ve önemli bir tavsiye
Bütün bu bilgileri aldıktan sonra bilgileri karşılaştırıp kendiniz için en uygun firmaya karar veriniz.
Size tavsiyemiz; çok olumlu sözler de duysanız alışveriş yapmak istediğiniz firma ile ilgili her noktayı sağlama alınız. Eskiler “deniz yanar mı?” demişler. Yani olmaz demeyin. Bazen maalesef bal gibi de oluyor.

Garanti şartlarını, iade şartlarını, ödeme seçeneklerini, teslimat süresini, teslimatın detaylarını… mümkünse yazılı olarak belgeleyiniz. İşini düzgün yapan firmalar bu taleplerinize hayır demeyeceklerdir zaten. Ama size sonrasında sıkıntı doğurabilecek bir firma ise istediğiniz bazı taleplere yanaşmayacaktır. O zaman nedenini sorun? Neden bana teslim süresini net olarak vermiyorsunuz?
Alacağınız cevaplara göre yolunuza o firmayla devam etmeye karar verebilirsiniz ya da başka bir firma arayışına girebilirsiniz.

Bu kısmı özetleyelim. Sorunsuz çalışmayı tercih eden bir firma size garanti ve iade şartlarını net sunacaktır. Teslimat konusunda örneğin “3 ila 4 hafta arasında size ürünlerinizi teslim edeceğiz” diyebilecektir. Ya da herhangi bir gecikme olacaksa derhal sizi arayıp bu durumdan sizi haberdar edecektir.
Ve yine “ürünün peşin fiyatı şu”, “taksitli şu”. “Şu indirimden yararlandığınız için fiyat şu olmuştur”. “Kargo asla ödemeyeceksiniz”. Ya da “150 TL nakliye ve montaj bedeli ödeyeceksiniz” şeklinde kafanızdaki tüm soru işaretlerini net bir şekilde giderecektir.
Karşınıza kötü sürpriz çıkarmayacaktır.

Böyle bir firmayı bulduğunuzu düşündüğünüzde o firmadan alışveriş yapabilirsiniz.
Aksi halde bizce arayışınıza bir süre daha devam ediniz.

0 yorum:

elektroniksigaralar